Nog even onze zwerfhond

11 juli 2021 - Groningen, Nederland

Moi,

Op het filmpje zien jullie de zwerfhond die op vrijdag 02 juli tijdens de opening aan kwam lopen. Zij had erge honger en dorst. Ik heb haar toen veel, droog, brood gegeven soms met water. Ze dronk zelfs uit mijn bekertje water en likte aan ijsblokjes. Van de moeder van Desiree kreeg ze stukjes worst. Haar 2 pups waren bang en kwamen niet dichtbij. Maar Desiree en Dennis hebben vriendschap met de pups gesloten en verzorgen hun. Wat ben ik daar blij om en ook ben ik blij dat we, als sponsor, een extra zak hondenvoer hebben gekocht. Ik heb de moeder Elsje genoemd.

20210702_185811

Over onze reis op 28 augustus, tja, dat wordt weer spannend. Als Nederland op rood gezet wordt weet ik niet of onze reis doorgaat. Het is immers een reis van Duitsland naar Nederland. Het lijkt wel of het ons niet gegund wordt. In 2020 IJsland/Groenland, ging niet door, in april 2021 Duitsland - Nederland/Belgie-Duitsland, ging niet door, in juli 2021 IJsland/Noordkaap ging niet door en nu is het dus weer spannend. Ik laat het jullie wel even weten hoe het afloopt.

Groetjes,

Piet, Helga en Buddy.

1. Marit:
    11 juli 2021
    bedankt voor jullie verhalen, Helga en Piet.
    Hopelijk een vervolg eind augustus ..... ook wij zitten in spanning wat we dan kunnen gaan doen.
  2. Janet boelens:
    11 juli 2021
    Bedankt weer voor de reisverhalen en foto's blij dat er voor de hondjes wordt gezorgd
  3. Menno:
    12 juli 2021
    Als de reis van Duitsland naar Nederland gaat, gaat hij door als Nederland voor de inwoners van Duitsland op rood gaat, want dat betekent dat de ingezetenen van Duitsland in quarantaine moeten na terugkeer uit Nederland. Maar als jullie de boot in Duitsland willen halen, moet je wel 10 dagen eerder naar Duitsland gaan om een quarantaine uit te zitten. Dus al op, zeg, 17 augustus de grens over.
    Ik hoop maar dat dat niet zal hoeven.
  4. Menno:
    12 juli 2021
    Ik hoop maar dat dat niet zal hoeven.