Een rustdag, dinsdag 06 juli 2021

7 juli 2021 - St. Willibrordus, Curaçao

Moi Luitjes,

We beginnen maar even met de ingekomen stukken: om 01.19 uur (onze tijd!!!!) komt er een reactie van Henk onze buurman. Fijn dat hij geniet van de verhalen en foto's. Ook Marina vergeet dat we een tijdsverschil hebben van 6 uur en komt om 03.15 uur met de boodschap dat ze ons nieuwe naambordje zo leuk vindt en Rennie vertelt om 03.43 uur dat ze de verhalen aan haar vader voorleest (haar vader Piet 2 woont naast Henk dus twee deuren verder). Piet 2 wordt door ons zo genoemd omdat mijn Piet Piet 1 heet (wij woonden er eerder dan Piet 2) Naast Piet 2 woont Piet 3. Zo houden we de Pieten uit elkaar. Menno wist niet dat Curacao zoveel interessante dingen heeft terwijl hij toch veel van de wereld heeft gezien. (Menno woont al lang in Ghana). Ook Wim vindt de verhalen, foto's leuk. Zo, tot zover de ingekomen stukken. Bedankt voor de leuke reacties allemaal.

Tijdens het ontbijt begon het ineens te regenen, Jawel, jullie lezen het goed REGEN. En er stond ook een regenboog. Kijk maar eens goed op de foto

20210706_074920

Vandaag is er niet zo veel te vertellen want we besluiten er een rustdag van te maken. Niet omdat we dat willen maar omdat we min of meer moeten. Mijn buikje was vannacht gelukkig rustig gebleven maar het nare gevoel dat er nog het een en ander moest komen liet mij niet los. Nu hebben wij een lekker terras tot een uurtje of 16.00 uur in de schaduw dus daar zitten met een boek is geen ramp. Alles bij de hand heb je dorst haal je gewoon je drankje aan de bar. Omdat we zo'n tijdsverschil hebben kunnen we hier 's morgens al naar de Tour de France kijken wat ik dan ook doe.

Met Dennis had Piet afgesproken om samen de huurauto weg te brengen. Dennis wil met de eigenaar een dealtje sluiten. Hij stuurt mensen om een auto bij hem te huren en die man stuurt mensen die willen duiken. Samen maken ze een flyer geloof ik. Dat is best slim. Piet gaat om 13.30 uur aan de rit en gaat na de auto overdracht met Dennis en Desiree boodschappen. Er moet hondenvoer worden gekocht want dat is een uitgave die je niet zomaar doet. Een zak brokken kost 56 NAF (Curacaose gulden = ongeveer 27 euro) en met 3 honden (allemaal zwervertjes) gaat zo'n zak er snel door. Ik heb vorige week verteld dat bij de Boca Beach Club ook een zwerfhond loopt met 2 pups. Die verzorgt Desiree ook. Als je niet teveel geld hebt voor je zelf is het een uitgave om extra hondenbrokken te kopen dus zijn wij sponsor voor het beestenspul. Misschien dat jullie je ook geroepen voelen om te sponsoren dan hoor ik dat graag. Ook wordt er spul gekocht tegen teken en vlooien voor het beestenspul, het is spul wat opgegeten moet worden, dat gaat dan in het bloed zitten wat de kleine kriebeldingen niet lekker vinden en dus niet blijven zitten/lopen. ook best duur maar de sponsor is er nu moet je maar denken.

DSC05007

Kijken jullie eens op Tripadvisor Boca Beach Dive Club Curacao op Google.  Daar staan al een paar reacties op die bij Dennis hebben gedoken. Misschien staat die van mij er ook al op. Op één na ken ik ze niet. De ene, Jan uit Zoetermeer ken ik wel. Kijk goed op een van de foto's Piet en ik staan erop.

Onder het voetbal, wat hier om 15.00 uur begint, hoor ik dat Peter R. de Vries is neergeschoten. Tja, dat is toch verschrikkelijk. Dat gun je niemand al is hij geen favoriet van mij. Maar wat Sprong ook zei in Op1 het verbaasde hem niet.

Het eten, let op Menno, was weer lekker, Ik begin met natuurlijk een soepje, het lijkt op een groentesoep maar opeens had ik een mosseltje in mijn mond en die vind ik helemaal niet lekker, dus heb ik al die dingen eruit gevist en de rest lekker opgegeten, daarna een schnitzeltje, patatjes en sla met tomaten en weer die lekkere dressing erover. Piet heeft als voorgerecht diverse salades genomen en dan een eilandgerecht van rundvlees en groente, puree gegratineerd met kaas en olijfjes. Natuurlijk, als toetje, taartjes en koffie. Toen de koffie op was bedacht Piet ineens dat hij ook nog wel een ijsje wilde hebben, het werd bananenijs.

20210706_191554   20210706_192516   20210706_193039   20210706_193910   20210706_194635   20210706_195617

Eigenlijk is het op de vertrekdag zo dat je om 11.00 uur uit moet uitchecken en alles moet inleveren, je sleutelkaart, je badhanddoeken (iedereen krijgt bij de incheck een blauw badlaken) en je bandje. We moeten dan de hele daag ergens anders een plekje moeten vinden waar we kunnen zitten. Dat vonden wij niet kunnen dus heeft Piet met de receptiemensen overlegd dat wij tot 18.00 uur in onze kamer mogen blijven. We kunnen dan voordat we weggaan nog lekker douchen en zo en het belangrijkste: de WC is dicht in de buurt. Kost wel 60 dollar maar dat kan ons niets schelen.

Terwijl ik zit te typen pakt Piet vast een koffer in. Omdat de airco aan staat in de slaapkamer is het er nu dus dus lekker koel. Er is een koffer leeg want de spullen voor Dennis zijn er immers uit. Op de heenreis hadden we een totaal gewicht van 45,3 kg, we mochten 2 x 23 kg meenemen. Het zal morgen aanmerkelijk minder zijn.

Zo, dit was het laatste verslag vanuit Curaçao. Morgenavond, denk ik, anders vrijdag type ik de laatste dag + de reis vanuit huis. Dan hebben jullie deze reis compleet. Maar het duurt niet lang voordat we met het volgende reisverslag beginnen want op 28 augustus gaan we met Ina en haar dochter Monika een rivierreis maken van Köln - Nederland - België - Köln. Ook een reis van 7 dagen.

Tot morgen, donderdag dus.

Piet en Helga

1. Janet boelens:
    7 juli 2021
    Nou helaas zit de fijne vakantie er al weer op maar zo te zien was het fantastisch een goede terugreis gewenst en wat fijn dat er mensen zijn die zich om de honden bekommeren
  2. Janet boelens:
    7 juli 2021
    Nou helaas zit de fijne vakantie er al weer op een goede terugreis gewenst en wat fijn dat er mensen zijn die zich om de honden bekommeren groetjes
  3. Harry en Marina:
    7 juli 2021
    Fijn dat het zo’n geslaagde trip was,goeie✈️ vlucht

Harry en Marina
  4. Menno:
    7 juli 2021
    Kom behouden thuis en geniet nog lang na van alle prachtige indrukken!
  5. Renny:
    7 juli 2021
    Weer een mooi verhaal die ik net aan pa Piet heb voorgelezen ,!Hij vindt het ook mooi dat jullie zo genieten !Groetjes van ons en een goede terugreis 💋
  6. Jan en Dea:
    7 juli 2021
    Hoi Piet en Helga fijn dat het een geslaagde vakantie is geweest en wensen jullie goede terugreis. Piet tot op de boulebaan.👍
  7. Wim Peijpers:
    goede vlucht gewenst!